Saturday, July 15, 2006

Indie rock nite







sejak aku dapat msg dari jayzuan di ym lagi aku dah teruja dgn gig yg dianjurkan bodysurf music.sebabnya,gitarist dari band power-pop yg aku minat akan main solo set dan support satu lagi band luar,beezewax.Gitarist dan Songwriter yg aku maksudkan tu ialah Ken Stringfellow dari The Posies.Ken turut bermain dgn lain2 band spt Big Star dan R.E.M.local indie rock heroes spt Muck dan Free love turut serta sambil dibantu oleh The Televator,Portia(tidak hadir),oddie audio dan shizuka.

aku ke gig sambil ditemani yazid dan show telah bermula di ketika sampai disana.kelihatan televators sedang "rockin" di stage.mereka menyanyikan sebuah lagu cover dari Taking back sunday dan lagu dari EP mereka sendiri.permainan mereka agak baik.ketika giliran free love membuat persembahan,crowd sudah mula bagun dan mula berpogo dan aksi slam-menylam pon berlaku.permainan free love pada malam itu bagi aku laa sangat best dan lagu-lagu baru mereka sangat catchy sama sekali.nyanyian jay penuh emosi.Thumbs Up Free Love.

Band seterusnya shizuka mula beraksi.mereka menyampaikan lagu2 yg baru dan sebuah cover.kini tiba giliran muck mengambil pentas.persembahan mereka pada malam itu amat laa hebat.Tight dan penuh energi.mereka menyampaikan lagu2 yg baru dan satu lagu dari kompilasi Radio malaya,waiting room.beezewax muncul diatas stage setelah mengambil masa yg agak lama utk set mereka.nampaknya crowd mgm sukakan band ini walaupun bass beberapa kali mengalami masalah.kenneth ishak,vocal beezewax mempunyai vocal yg harmony dan permainan mereka juga tight dan energetic.ini kali pertama aku mendengar band dari norway yg memainkan konsep sebegini.

ketika Ken String fellow mengambil tempat di stage. kelihatan crowd mula mengambil tempat duduk.ada yg balik dan ada yg masih setia mcm aku.hehe.ken tampil dgn set ringkas dan nyanyi tanpa mengunakan mic.kata jay,lebih intimidate.dan aku setuju.persembahan ken pada malam itu sangatlah istimewa.cuma aku agak kecewa ken tidak menyanyi sebarang lagu the posies pada malam itu crowd kelihatan kagum dgn vokal ken.

aku pulang kerumah dgn perasaan letih dan gembira sambil membawa pulang cd private side yg ditandatangani oleh ken sendiri

2 comments:

MJ said...

aku dah link kat blog hang ke blog aku. nak gambar posies ada kat kamera hana. besh gila woo!!

azim and his melancholic dream said...

bestnya.aku nak pegi tapi tarak $$.hehe depa mai m'sia balik tu.hehe