Thursday, June 14, 2007

back at the city of dead - bumpy ride blues

hari ni aku sudah pulang ke bandar bosan setelah hampir seminggu berada di ipoh.spt biasa aku pulang dgn menaiki bas tambang utk ke medan kidd sebelum aku naik bas seterusnya ke sini.sudahlah perkhidmatan bas di bandar ipoh sangat teruk ditambah dgn keadaan bas yg daif,barisan tempat duduk yg kecil dan sempit.nak kata tambang murah tak jugak.bila agaknya ipoh akan menikmati kemudahan spt di bandar2 besar yg lain.

memadangkan aku antara org lama yg sering naik bas tambang dari area umah aku(dari sekolah rendah - sek menegah - end of my college in 2005) driver mahupon konduktor akan sentiasa memberi layanan yg baik pada aku.dan konduktor bas yg mengelarkan diri as "pak long".setiap kali aku naik bas aku akan berborak bersama pak long yg kira agak kool.umur sudah hampir 60 tapi masih kuat dan steady dalam mengharungi "bumpy fuckin ride" di bas.aku yg masih muda remaja rasanya x mampu.pak long sering menceritakan betapa susahnya kehidupanya dahulu dan keruntuhan moral pemuda-pemudi islam pada zaman ini.tidak lupa,bagaimana org muda sekarang tidak tahu menghargai erti kermedekaan,kesenangan hidup dan peluang utk meningkatkan taraf hidup setanding bangsa lain.

currently listening to
Trail of Dead - The Best

No comments: